DLL bestaat 80 jaar

Rondje Schoorlse duinenHet eerste Tussendoortje van 2015 hebben we weer gehad. Op woensdag 8 april gingen we met 39 deelnemers de Schoorlse Duinen van binnen en van buiten bestuderen. Een prachtige omgeving waarbij in eerste instantie de duinen zeer nadrukkelijk aanwezig zijn, maar ook de bossen en het strand waren in de route opgenomen. De afstand was 19 km lang 'puur pittig'. De start was om 10.00 uur vanuit Hotel Restaurant De Viersprong in Schoorl. Na eerst nog een kop koffie gedronken te hebben gingen we aan de wandel. We liepen in de richting van Camperduin. Om op die duinrand te komen, beklommen wij ter hoogte van het Bezoekerscentrum twee zeer steile trappen. Via het pittoreske centrum van Groet bereikten we het strand in Camperduin, waar een strandsuppletie en duinaanleg bij de Hondsbossche Zeewering gaande is. Een kilometer lang liepen we over het mulle zand tot Hargen aan Zee. Toen weer het duingeboed in en gingen we dwars over een soort van 'Sahara' met heuvels. Wel heel mooi om te zien en heel zwaar. Het zand hadden we nu wel gehad en kwamen gelukkig op de klinkers van de Nieuweweg. Een verademing en na circa 11 km bereikten we de rust bij De Berenkuil, speciaal voor ons gezelschap geopend. Onze gastheer Robert Blokker zorgt voor een heerlijke soep. Nadat we hier 45min gezeten hadden en allemaal wat lekkers hadden genuttigd zochten we het gedeelte van de Schoorlse duinen tussen Schoorl en Bergen op. Dit laatste stukje had ook nog een lekker klimmetje waar de kuiten het echt wel  moesten ontgelden. Het was ook niet voor niets de Klimweg. En voor dat we het wisten kwamen we aan bij de Viersprong waar we nog lekker even wat gedronken hebben en van het zonnetje konden genieten. Het was een mooie maar pittige wandeling met s'morgens mistig weer maar na de stop kwam het zonnetje lekker door. Groetjes Anke Hooijschuur

schoorlse duinen 2015 031 schoorlse duinen 2015 095 schoorlse duinen 2015 099 schoorlse duinen 2015 107

Fotoalbum 2017

Klik hier voor het fotoalbum van 2017

Klik op het logo voor onze Facebook pagina

Onze sponsor

Bezoek de website van onze sponsor:

Klik hier voor website "Liv Ourdoor" (onze sponsor)